Wednesday, September 14, 2011

SuperMama

hi semua, hari ini saya kembali untuk mengupdate laman sesawang ini..kalo semalam saya teruja dengan pemberian Allah kepada saya untuk ke3 kalinya..tapi hari ini saya akan menceritakan kisah MAID kami!! erm..saya selalu terdengar cara percakapan beliau bersama ank2 saya ecah dan haziq agak kurang sopan kerana menggunakan nada yang tinggi..saya terpaksa mengklasifikasikan dia as mak tiri ok..kejadian ini berlaku semalm that time kami diner ber4 halim is not joined us sbb dia suh saya proceed with ank2 dulu..haziq ni plak he just 3 years old yang x berakal lagi, dia marah sbb haziq x sabar nk makan daging masak kunyit saya..nama pon budak, klo dia dh berakal of cos ank2 saya x akan myusahkan hidup dia ok..kuat btul dia tgking haziq, depan saya...saya hormat rezeki dpan saya ok, saya hanya pandang dia dengan jelingan tajam dan meneruskan melayani kerenah ank2 yang nk minum air..katanya pedas daging goreng kunyit..itu xpe, lelama masa mkn tu terkeluar jugak, "ko ni kenapa? selalu nk angin, ko keje x ikhlas ek? ko tahu ak cari rezeki bagi duit gaji kat ko utk jaga ank ak dan gaji ko terima tu x halal ko tahu x?" dia diam je..as discussed with halim tadi, kami akan terminite dia esok malam, dan bermulah new episode kami..saya akan jadi supermama dimana hobi lama datang kembali bermula dari memdobi baju, melipat kain, mengiron, memop lantai, memasak dsb akan menjadi tanggugjawab saya setelah lama saya tinggalkan..hehehehe...nk amik maid lagi? tgh dok pikirkan sakit hati sebenarnya, nk terberanak pon ada..huhuhu..ak terima segala dugaan yang Allah berikan ini dengan hati terbuka..adakalanya majikan baik pekerja hati busuk macam manusia nih..let's move on, Tini!! I know U can do it..halim kata..sebaik ada supportes mcm Halim...syukur Tuhan

No comments:

Post a Comment