Wednesday, December 1, 2010

Berbuat Baik

where should I start first..? ok lah pendekkan cerita relative saya called dan meminta untuk diberi peluang meminjam duit bagi permulaan kerjanya...saya 'speechless' x tahu nk mengelak dari jumpa beliau ini..saya rasa sepatotnya dia patot refer kepada families dia pasal RM..sebab saya ni pon bukan lah bank / along untuk memberi pinjaman wang..bermulah cerita si relative nih yg mana dia mgatakan sume org x mahu membantu..what should I say kan? nak kata dia nih kedekut lebih kurang la..pada mulanya saya dah set dalam kepala "katakan tidak untuk diberi pinjaman kepada individu ini" tapi bila dia called saya menjadi lemah dan mengatakan lepas ni saya bank in ok..huhuh..saya hanya manusia biasa yg x bisa utuk mengatakan perkataan "TIDAK" kepada orang lain...November lepas dia juga siap datag ke rumah untuk meminjam wang..yg lepas pon x kurang dan kini bertmbah lagi...individu lain pula kata dia ni layan *an*a...saya terkejut..tapi x pelah benda dah lepas..saya pon x harap dia pulangkan wang tapi kalo Allah kata itu rezeki saya saya bersyukur!!!!!!

moral of da story** jgan bagi orang pinjam duit jika dia membuat kerja yang x tentu hala....memberi pertolongan itu bagus tapi kalo kita sendiri x cukup duit untuk belanja x kan kita nk bagi dia duit dan kita sggup berlapar pulak kan..thinking about it!!!

No comments:

Post a Comment